Skip to main content

Cara Menggunakan Pengukur langkah untuk Dapatkan 10,000 Langkah

Mengukur Jalur Anda

Asas atau Fancy?

Semua pedometer tidak dicipta sama. Mereka terdiri daripada asas dan murah untuk berjam-jam dengan loceng dan wisel. Unit tulang yang telanjang mungkin hanya mengukur langkah-langkah, sementara yang mewah mungkin mengukur langkah, kalori, batu, dan denyut jantung. Hanya tahu bahawa unit asas boleh sama rumit untuk ditubuhkan, jika tidak lebih, kerana mereka tidak seperti intuitif sebagai versi canggih.
Apapun model, pedometers semua berfungsi dengan cara yang sama dengan mengira pulsa elektronik setiap kali anda mengambil langkah, dan mengalikannya dengan langkah awal atau panjang langkah yang telah diprogramkan. Inilah masanya untuk mengeluarkan arahan-arahan yang datang dengan alat pengukur anda, kerana sesetengah merujuk kepada "langkah" dan "langkah" secara bergantian, sementara yang lain membezakan "langkah" sebagai jarak antara satu tumit sekali dan sekali lagi, langkah-langkah. Anda tidak mahu berubah - atau menipu - jumlah kiraan anda.

Bagaimana Mengukur Stride Anda

Kunci untuk mendapatkan hasil terbaik dari alat baharu anda adalah langkah yang tepat (atau melangkah) panjang. Terdapat beberapa cara untuk mengukur ini, tetapi yang paling mudah adalah untuk membuat tanda di belakang tumit kanan anda, kemudian berjalan 10 langkah dan menandakan tempat di mana tumit kanan anda berakhir. Ukur jarak itu dan bahagikan dengan 10. Penangkapan di sini adalah bahawa anda bermula dari perhentian mati, yang bukan kadar normal anda. Satu alternatif adalah untuk mengukur jarak tertentu di kaki lima, seperti 20 kaki. Mulakan berjalan sebelum kawasan yang diukur, sehingga anda mencapai kelajuan berjalan yang biasa pada saat anda mula menghitung langkah-langkah. Dari garis "permulaan" anda, ukur berapa banyak langkah yang diperlukan untuk mendapatkan "selesai" garisan. Bahagikan 20 kaki anda dengan beberapa langkah yang diperlukan untuk sampai ke sana.
Advertisement:

Di mana memakai itu

Baiklah, bahagian yang sukar. Kini, ia hanya masalah untuk menyambungnya, sesuatu yang perlu dilakukan pada waktu pagi. Apabila anda memakai jam tangan anda, letakkan alat pengukur anda. Hei, langkah-langkah dari bilik mandi ke bilik tidur harus dikira! Pastikan anda meletakkan alat pengukur anda pada pinggang anda, sejajar dengan lutut kanan anda, menghadap lurus ke atas dan ke bawah, tidak condong ke tepi.
"Ia mengukur tendangan kaki dan gerakan pinggul anda," jelas Susan Parks, Ketua Pegawai Eksekutif WalkStyles, Inc., pembuat pedometer DashTrak. "Ia juga ruang aksesori yang belum diterokai," tambahnya. Ini mungkin terdengar remeh, tetapi selepas menyempurnakan pakaian anda untuk hari ini, anda tidak mahu alat ini merosakkan rupa anda. Unit DashTrak bahkan menawarkan tiga penutupan dalam pelbagai warna. 
Satu tip: Jika anda takut pedometer anda akan jatuh atau tanah di dalam tandas, letakkan reben melalui klip pinggang dan pinkannya ke seluar anda.

Cara Dapatkan 10,000 Langkah

Semakin banyak doktor dan pakar kecergasan mengesyorkan berjalan 10,000 langkah setiap hari sebagai cara untuk mengekalkan berat badan yang sihat dan senaman hati anda. Di manakah nombor sihir ini berasal?
"Bilangan 10,000 langkah telah ditemui di Jepun lebih 40 tahun yang lalu," kata Parks. Gaya hidup umum Jepun termasuk makan sihat dan berjalan - banyak. Sejak umumnya, Jepun lebih sihat daripada Amerika, pakar kesihatan Amerika mula mengamalkan model kehidupan sihat Jepun. Membuat konsep itu berfungsi untuk kita adalah satu perkara lagi.
Kerana ia berdiri, orang Amerika purata kira-kira 3,000 hingga 4,000 langkah sehari. Tetapi Parks menegaskan mendapat 10,000 dalam adalah satu penghinaan. Dia berkata dia tetap bersesuaian sejak mengambil tabiat itu kira-kira empat tahun yang lalu. Perkara utama bukanlah untuk membuat hukuman, kata Parks, tetapi hanya rutin yang biasa. "Kami benar-benar cuba untuk membuat orang menenuninya ke dalam gaya hidup mereka," katanya.
Anda boleh cuba untuk mendapatkan semua langkah anda dalam satu, berjalan panjang - ia akan menjadi kira-kira 5 batu - tetapi kemungkinannya, anda tidak mempunyai masa yang sama, sekurang-kurangnya tidak setiap hari. Taman mempunyai cara yang baik untuk memulakan langkah-langkah anda. "Saya cuba bangkit dan masuk setengah jam pada waktu pagi, berjalan di sekitar kejiranan saya atau di atas treadmill atau, jika saya pergi, hanya berjalan di bilik hotel saya."
Sebenarnya, berjalan kaki pada kelajuan 15 minit selama setengah jam akan menghasilkan 4,000 langkah. Lebih separuh lagi! Ketika Parks pergi ke pejabat, dia mula-mula berjalan cepat ke tempat letak kereta, memikirkan masa depannya dan apa yang perlu dia lakukan, sehingga dia tidak hanya bekerja dalam beberapa langkah lagi, tetapi mempersiapkan dirinya secara mental untuk hari yang produktif.

Berikut adalah beberapa idea lain untuk menyelinap dalam langkah:

  1. Ambil tangga apabila mungkin.
  2. Daripada membawa semua tingkat dobi sekaligus (atau hidangan dari meja ke dapur), ambil beberapa perjalanan.
  3. Semasa anda menunggu penerbangan di lapangan terbang, langkau tabloid berbulu, dan berjalan ke atas dan ke bawah koridor.
  4. Apabila membeli-belah runcit, berjalan melalui setiap lorong.
  5. Daripada menghantar e-mel kepada rakan sekerja anda ke dewan, berjalan ke pejabatnya.
  6. Semasa merapatkan telefon, berjalanlah ke rumah anda.
  7. Dapatkan yang lain penting anda dan pergi ke sana bersama-sama.
  8. Pilih tempat letak kereta yang jauh dari pintu masuk kedai - atau hanya berjalan ke kedai!
  9. Rawat anjing untuk berjalan lebih lama.
  10. Buat tarikh berjalan dengan kawan, bukannya memanggilnya.
Sekiranya anda melompat dari 4,000 langkah yang tidak aktif ke 10,000 dalam satu hari, anda akan kembali ke sofa, berasa bebas untuk membinanya. Bertujuan untuk 20 peratus lebih setiap minggu sehingga anda mencapai 10,000. Tidak lama lagi, anda akan mengambil langkah-langkah tersebut tanpa berfikir.

Comments

Popular posts from this blog

Places to Visit in Philippines

Philippines is a famous country best known for its beautiful places. Travelers from across the world reckon it a must see and visit country. However, before visiting this beautiful country with rich natural beauty, one must not forget the popular places to visit.  Here I am giving a short list of popular places you must visit when travelling to Philippines: 1 – Palawan Sometimes tourists and travelers are so unfortunate that they have limited time and they can afford only a few places. For such people, it is highly recommended to keep Palawan at top of the place. Miss entire Philippines but don’t miss visiting Palawan. It is famous for beaches and Islands. 2 – Iloilo Other than Palawan, you must visit Iloilo as it is famous for superb beaches. 3 – Puerto Gallera One of the best tourist attraction in Philippines is Puerto Gallera. Visit this place for Snorkeling and you would love spending whole life there. Its such an amazing experience. 4 - Mambukal in Neg

General Translation Tips & Advice on Addressing Text

TRANSLATION TIPS Translation is certainly one of the most difficult language exercises.  It immediately reveals the translator's linguistic knowledge and literary sensitivity.  If the Italian proverb often put forward "traduttore, tradittore" (translator, traitor - translate, betray) will never be completely wrong by the simple fact that there is a change of language, a good translator will make a text will be appreciated in the same way in the language of departure and the language of arrival and that the two readers will know of the same history and revelation of the same sensitivity. GENERAL ADVICE The lexic To translate a text from one language into another, it is important to have a good knowledge of lexicon in both languages.  It is therefore important to read regularly in both languages ​​and to learn this lexicon.  Learning does not only mean translating one word into another  (house = house),  which is already a type of exercise, but also knowing

Top 10 French words that have no equivalent in English

Hello my little croissants.  Today we speak French, on the one hand because if we spoke Japanese you would understand nothing, and on the other hand because our language is beautiful.  As you will see, it is the language of joie de vivre and pleasure.  Anyway, the English, it just serves to make the words "marketing" or "commmunity manager", that is to say, things so boring that aside, even Louis the flea market it keeps awake. 1.  Dépaysement The change of scenery is changing the country, it is the strange feeling when you feel alien, disoriented, lost in something you do not know ... In other words, it includes a lot of concepts described in many languages but only the Frenchman put a word on it. 2.Crapotter Because the French man smokes the empty world and thinks of the end of the world, he invented this word to describe Sunday smokers who do not take their cancer very seriously and who simply take smoke in their mouths. inhale.  Which shows th